Ugrás a tartalomhoz

Szerviz és Garancia

1./ Az általunk forgalmazott ajtókra a törvényileg előírt jótállás vonatkozik.

Jótállási kötelezettség terheli a vállalkozást (a továbbiakban: forgalmazó), amennyiben a termék (a továbbiakban: az ajtó) vásárlója fogyasztónak minősül.

 Az ajtó vásárlója akkor minősül fogyasztónak, ha a szakmája, önálló foglalkozás vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A forgalmazó azért áll jót, hogy az általa értékesített ajtó hibátlan. A forgalmazó nem teljesít hibásan, amennyiben a vásárló az ajtó hibáját ismerte vagy fel kellett azt ismernie. A hibás teljesítéssel okozott következménykárokra a jótállás nem terjed ki.

A forgalmazó nem tartozik jótállással a teljesítés után keletkezett hibáért. A jótállási igény érvényesítésekor a szerződés megkötését a vásárlónak kell bizonyítania. A jótállás a vásárló jogszabályból eredő jogait (ilyen a kellékszavatosság és a termékszavatosság) nem érinti.

2./ Jótállási igényt nem érvényesíthet az alábbiak miatt:

– Az ajtó nem beltéri, a kezelési és karbantartási tájékoztatóban meghatározottaktól eltérő használatból eredő hibára.

– A hiba a rendeltetésellenes, vagy kezelési és karbantartási tájékoztatóban foglaltaktól eltérő használat vagy beépítés, a beépítés hibája, a terméket fogadó szerkezet rendeltetésszerű beépítésre alkalmatlan volta, a szakszerűtlen szállítás, az elvárható gondosság hiánya, vagy elemi kár következménye.

– A beépítés után a használatbavételig a termék és a helyiség megfelelő szellőztetésének elmaradása miatt keletkező hibára és az így esetlegesen keletkező deformációra.

– Amennyiben a minimális környezeti hőmérséklet alacsonyabb, mint 15 ◦C. -Amennyiben a helyiségekben a levegő páratartalma több mint 65%,

– Az ajtólap 4 mm-t el nem érő deformációjára.

– Az ajtók üvegből készült elemeinek repedésére vagy törésére.

– Amennyiben a hiba természetes elhasználódás, kopás miatt következik be.

– Az épület fizikai körülményeinek nem megfelelő termék választása esetén.

– A nem megfelelő termékválasztásból eredő hibára.

– Amennyiben bármilyen átalakítást, módosítást vagy javítást végeztek a terméken.

– A termék külső behatásaiból eredő hibára, különösen a háziállatok által okozott hibára.

– A beépítést követően keletkezett hiba esetén.

– A termék és tartozékainak a kezelési és karbantartási tájékoztatótól eltérő tisztítása során keletkezett hibára. -Nedvességgel vagy vízzel való érintkezés miatt keletkezett hibára.

– A nem megfelelő kilincsrögzítés miatt keletkezett hibára.

3./ Az alábbiak a gyártástechnológia sajátosságai és így nem minősülnek hibának:

– A felületkezelt termékeknél az ajtólap alsó és felső élében levő technikai furatok.

– Szín és erezetbeli eltérések.

– A CPL ajtólapok élzárása nem „nullfugás”, így az élek mentén a világos színeknél keletkező fólia illesztés miatt keletkező sötétebb él.

– Az edzett üveges ajtólapok esetén alkalmazandó fekete MDF használata.

– A „Planet” küszöbök esetén a gumi túllógása.

– Az utólag gyártott tokborítások esetén a gérösszehúzó és egyéb szerelő furat hiánya.

4./ A jótállás kizárólag a jótállás időtartama alatt, szakszerű beszerelés és a kezelési és karbantartási tájékoztatónak megfelelő, rendeltetészerű használat mellett érvényes.

A jótállási határidő az ajtó vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a vásárló az ajtót az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, úgy a jótállási határidő kezdő időpontja az ajtó átadásának a napja. A jótállás időtartama a jogszabályban meghatározott értékhatárnak megfelelő és a jótállási jegyen tájékoztató jelleggel feltüntetett időtartam. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Az ajtó kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló az ajtót a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

5./ A vásárló jótállási igényét a forgalmazónál, választása szerint annak székhelyén, bármely telephelyén, vagy fióktelepén érvényesítheti.

 A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a forgalmazóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felel.

6./ Hiba esetén a vásárló választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak – másik igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve az ajtó hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a forgalmazó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a forgalmazó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A kijavítást vagy kicserélést – az ajtó tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A vásárló a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a forgalmazónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a forgalmazó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 7./ A forgalmazó a kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a vásárló rendelkezésére bocsátani. Kicserélés iránti igény teljesítésekor a forgalmazónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját. A forgalmazó, illetve megbízottja az ajtó javításra való átvételekor vagy elszállításakor átvételi elismervény átadására köteles. Ha az ajtó meghibásodásában a vásárlót terhelő és a kezelési és karbantartási tájékoztatónak megfelelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a jótállási kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni.

8./ Ha a jótállási időtartam alatt az ajtó első alkalommal történő javítása során a forgalmazó részéről megállapítást nyer, hogy az ajtó nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában a forgalmazó köteles az ajtót nyolc napon belül kicserélni.

Ha a jótállási időtartam alatt az ajtó három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a vásárló eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a vásárló nem kívánja az ajtót a forgalmazó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a forgalmazó köteles az ajtót nyolc napon belül kicserélni. Ha az ajtó kijavításra a kijavítási igény forgalmazó részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a vásárló eltérő rendelkezése hiányában – a forgalmazó köteles az ajtót a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az ajtó cseréjére nincs lehetőség, a forgalmazó köteles a vásárló által bemutatott, az ajtó ellenértékének megfizetését igazoló számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni. A fenti rendelkezések érvényesítésekor a forgalmazó tájékoztatja a vásárlót, hogy egyedileg gyártott terméket vásárolt. Gyártástechnológiai korlátok miatt a kicserélés (újragyártás) 8 napon túl, legkésőbb a harmincadig napig teljesíthető.

9./ A hibát lehetőség szerint a beszerelés helyén kell megjavítani. Ha a javítás a beszerelés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az elés visszaszállításról a forgalmazó, vagy megbízottja gondoskodik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a forgalmazót terhelik. Ha a vásárló az ajtó meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

10./ A vásárló jótállási igénye a teljesítés időpontjától számítva a jótállási jegyen jelzett jótállási időtartam alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárlót az ajtó rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az ajtónak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a jótállási igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

11./ A vásárló jogvita esetén a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A területileg illetékes testületek elérhetőségéről a www.bekeltetes.hu oldalon találhatóak további információk.

12./ Minden, a jelen jótállási feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 150/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet és a hibás teljesítéssel kapcsolatos egyes jogalkalmazási kérdésekről szóló 1/2012. (VI. 21.) PK vélemény vonatkozó rendelkezési megfelelően irányadóak.